266
Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoek jij de ideale thuis work-out? Fitopia laat je bewegen!

We hebben de 'Fitopia Online Family' opgericht waarbij we jullie gaan voorzien van work-outs en lessen om thuis te bewegen en aan je gezondheid te werken.

Doe je een work-out mee of ben je zelf op een originele manier aan je gezondheid bezig? Tag ons op social media en motiveer zo je vrienden om ook te blijven sporten!

Veel plezier!

Team-Fitopia

Fitness work-outs

Ontdek 5 fitness programma's om thuis mee aan de slag te gaan.

Download het trainingsprogramma en vlieg er in!

Ken je de oefening niet of twijfel je? No worries! Op de video wordt elke oefening stap per stap uitgelegd. Succes!

100 reps push up challenge met Paul

Hallo Fitopia!

Vandaag daag jullie uit met een push up challenge!

Het doel is om 100 push ups te doen in 5 verschillende variaties en dit zo snel mogelijk na elkaar.

Download hier het 100 reps push up challenge thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Paul!

Succes!

200 rep leg challenge met Paul

Hallo Fitopianen In de vorige video's hebben we een arm training en een core training gedaan. Vandaag gaan we samen een volledige been training doen.

Ik heb 5 oefeningen in petto en plan 40 herhalingen per oefening, dat komt dus neer op 200 herhalingen.

Dat wordt een stevige knaller. Ik hoop dat jullie er klaar voor zijn.

Download hier het 200 rep challenge thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Paul!

Succes! 

Core en cardio training met Paul

Hallo Fitopianen!

Hier zijn we weer voor de volgende thuistraining!

We gaan ons in deze video voornamelijk focussen op onze core en cardio.

Je kan al zeker je bezemsteel nog eens boven halen. Je hebt die waarschijnlijk afgelopen paar dagen al regelmatig gebruikt.

Download hier het core&cardio thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Paul!

Succes!

Arms workout met Paul

Hallo Fitopianen!

Vandaag leggen we het accent op de armen, de biceps en de triceps.

Wat heb je nodig om de spieren wat extra weerstand te geven?

2 flessen water van 1,5L is voldoende. Wie thuis handhalters heeft kan die gewoon gebruiken

Download hier het arms thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Paul!

Succes!

Full Body thuis training met Paul

Start je dag met een stevige workout samen met Paul!

Deze workout is een full body training in super set vorm.

Wat betekent dat we per spiergroep enkele oefeningen back-to-back doen om voldoende intensiteit op te bouwen.

Download hier het full body thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Paul!

Succes!

Upper body thuisprogramma

Blijf helemaal in vorm dankzij het upper body programma gemaakt door Vincent.
Het upper body circuit programma bestaat uit 3 rondes van 8 oefeningen, en duurt ongeveer 32 minuten. 

Download hier het upper body thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Vincent!

Lower body thuisprogramma

Blijf helemaal in vorm dankzij het lower body programma gemaakt door Vincent.
Het lower body circuit programma bestaat uit 8 oefeningen, en duurt ongeveer 44 minuten. 

Download hier het lower body thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Vincent!

Core circuit thuisprogramma

Blijf helemaal in vorm dankzij het core programma gemaakt door Vincent.
Het core circuit programma bestaat uit 3 rondes van 8 oefeningen, en duurt ongeveer 42 minuten. 

Download hier het core thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Vincent!

Full body thuisprogramma

Blijf helemaal in vorm dankzij het full body programma gemaakt door Vincent.
Het upper body circuit programma bestaat uit 3 rondes van 8 oefeningen, en duurt ongeveer 38 minuten. 

Download hier het full body thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door Vincent!

Intens thuisprogramma

Beste lid van onze Fitopia familie,

Probeer alvast één van onze twee 'home-work-outs' gemaakt door coach Wannes.
Het intens programma bestaat uit 12 oefeningen, en duurt ongeveer 53 minuten. 

Download hier het intens thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door coach Mychal en coach Ljev!

Rustig thuisprogramma

Beste lid van onze Fitopia familie,

Probeer alvast één van onze twee 'home-work-outs' gemaakt door coach Wannes.
Het rustig programma bestaat uit 9 oefeningen, en duurt ongeveer 27 minuten. 

Download hier het rustig thuisprogramma.

Heb je hulp nodig bij je oefeningen?
Gebruik dan gerust het filmpje gemaakt door coach Mychal en coach Ljev!

Groepslessen

Mis je jouw favoriete groepsles? Of favoriete lesgever? 
Dan komt de groepslesgever gewoon naar jou!

Zet de Youtube video op je scherm, draai de muziek open (sorry buren!) en doe een Fitopia groepsles thuis!
 

Step met An VD

Dag Fitopianen en ook dag steppers!

Jullie hebben thuis ook zitten wachten op jullie favoriete lesje... Bij deze kunnen jullie nu mee volgen met An!

Heb je thuis geen step staan? Kleef dan gewoon wat plakband op de grond. Anders kan je er natuurlijk altijd een bestellen.

Veel plezier!

Billen en buik workout met Rafaël

Dag Fitopianen!

Gedurende 12 minuten gaan we samen met Rafaël een workout doen specifiek voor de billen en de buik.

We starten met wat stretch oefeningen om ons lichaam voldoende op te warmen.

Daarna gaan we aan de slag met 3 reeksen voor de bilspieren en 3 reeksen voor de buikspieren.

Succes!

HIIT met Mychal

In deze HIIT workout (High Intensity Interval Training) hebben we, buiten water en een timer, geen extra materiaal nodig.

Je gaat wel zweten, dus eventueel een handdoekje in de buurt kan handig zijn!

Focus: benen en borstspieren, eindigend met core.

Warm up: 2-3 minuten versnelde warm up.

Succes!

BBB met An

We willen iedereen graag in beweging laten blijven ondanks dat jullie allemaal thuis zitten.

Blijf helemaal fit met een reeks dynamische BBB oefeningen samen met An!

Maak alvast plaats in je woonkamer en laat je helemaal gaan.

ZUMBA met An en Mychal

Ontdek nu onze ZUMBA playlist! 

Mychal en An hebben hun uiterste best gedaan om speciaal voor jullie super toffe workouts te voorzien.

Kom los op de warming up video's en laat je daarna volledig gaan op één van de vele ZUMBA lessen!

Have fun!

Total Body Workout met Mychal

In deze 14 minuut durende les werken we met het hele lichaam!

4 POP tracks met elk een aparte focus:

  • benen
  • borst en core
  • rug en core
  • benen

Good luck en veel plezier!

BBB met Denise

Blijf helemaal in vorm dankzij deze 30 minuut durende power BBB les!

Het enige dat je nodig hebt is een stoel, een fles water en veel plezier.

Leef je uit op deze leuke krachtles van Denise!

COVID-19 Challenge Core

Deze challenge tackelt jouw CORE! We trainen zowel de rechte buikspieren, schuine buikspieren, achterwaartse keten als de bilspieren om de core langs alle kanten aan te spreken.

Volgende oefeningen start je met 19 herhalingen, in de eerste ronde. De tweede ronde doe je alle oefeningen opnieuw, dit keer 18 herhalingen. De derde ronde alles 17 herhalingen, enz. Tot je bij de laatste ronde nog 1 herhaling uitvoert van alle oefeningen.

C C-Crunch
O Leg raise met O-beenvariatie
V Window wipers: teken een “V”
I Back extensions: lichaam als een “I”
D Hip bridge – been D-variatie

Download hier het COVID-19 thuisprogramma

Yogatopia & Be-topia

Wil je in deze stressvolle tijden tot rust komen?

Maak het gezellig thuis en volg een van onze rustgevende lessen.
 

ANGST - een energetische, mentale workout met Leen

Voor wie houdt van een energetische aanpak:
Hier zijn tips voor wat gemoedsrust en om je immuniteit een extra boost te geven.

Vandaag geef ik jullie tips om met angst in deze periode. Angst is een heel menselijke emotie, maar tegelijk ook super besmettelijk.

Met een simpele oefening helpt Leen jullie om angst die niet van jou is, uit je systeem te krijgen.

Pilates met Heidi

Dag Fitopianen

Net zoals onze andere lesgevers en coaches wil Heidi er heel graag voor zorgen dat jullie in beweging blijven.

We starten met een aantal basisprincipes voor de mensen die nog nooit pilates gedaan hebben.

Deze les pilates is zowel voor beginners als gevorderden.

Veel plezier!

Yin yoga voor schouders met Karen

Namasté Fitopianen

Open met deze yin sequence je schouders, bovenrug en borstkas om op die manier meer ontspanning en diepere adem te creëren.

En om nog meer vrede te vinden in de huidige situatie.

Enjoy!

Yang - Flow yoga met Jurgen

Neem even wat tijd om tot rust te komen.

Synchroniseer je ademhaling met je bewegingen dankzij enkele soepele yogaposes samen met Jurgen.

OPEN HART - een energetische, mentale workout met Leen

Voor wie houdt van een energetische aanpak:

Hier zijn tips voor wat gemoedsrust en om je immuniteit een extra boost te geven .

Vandaag geef ik jullie tips om met een goed gevoel je dag dagelijkse activiteiten te doen.

Vraag jullie af "Kan ik dit met een open hart doen?".

Ashtanga yoga met Helena

Een korte introductie in ashtanga yoga opgebouwd zodat iedereen kan deelnemen.

Helena gaat jullie meenemen door 2 maal zonnegroet A en 2 maal zonnegroet B. 

Het is zeker geen perfect beeld van hoe een ashtanga yogales eruitziet,
maar een klein proevertje dat je met kennis van zaken al gemakkelijk op weg kan zetten tot meer.

Stretching met Denise

Dag lieve Fitopianen!

Start deze week weer helemaal ontspannen en los van stress. Deze periode hebben we daar allemaal wel wat behoefte aan.

Samen gaan we ongeveer een 20 min. stretchen. Wat heb je nodig?

Een kussen, een handdoek (lang genoeg), een matje en eventueel wat water.

Yin en Vinyasa Yoga door Karen

Namasté Fitopia familie!

Ondanks de situatie is het nog steeds belangrijk om genoeg te bewegen, met je gezondheid bezig te zijn en te ontstressen.

Regelmatig ontstressen helpt daarnaast ook je immuunsysteem te verstevigen.

Daarvoor gaan we samen een korte Yin Yang sequence doen!

KEEP CALM - een energetische, mentale workout met Leen

Voor wie houdt van een energetische aanpak:

Hier zijn tips om het hoofd koel te houden in tijden van angst en paniek. Als eerste beginnen we met CENTEREN, ik noem het NAAR BINNEN GAAN NO MATTER WHAT.

Concreet verplaats je je aandacht van je hoofd naar een plek laag in je buik, ongeveer 3 vingers onder je navel. Vrouwen kunnen ook centeren in de baarmoeder. Het maakt dat je meer bodem hebt en dat je intuïtie en wijsheid weer online komen.

In het begin kan je de stappen volgen, nadien weet je vanzelf de weg. Een kleine reminder zoals vb ‘aandacht laag’ of 'naar binnen gaan’ zal volstaan.

Crossbox Work-Out of the Day

Elke dag zorgt ons team van crossbox lesgevers dat er een nieuwe WOD online komt voor thuis. Geen of bijna geen materiaal nodig, alleen energie, motivatie en doorzetting. Elke dag een andere insteek, soms wat meer aandacht voor mobiliteit, of zelfs wat techniek training. Geniet ervan, en post gerust jullie gevoel of gedachtes die je had bij de training.

Elke zondag volgt na een intensieve week dan de kers op de taart. Een 'Corona games WOD'. Zoals bij de echte games expect the unexpected.

Je kan de WOD's op de Crossbox Facebook pagina vinden.